Charakterystyka gazetek reklamowych drukowanych przez sklepy

zniżka
Na chwilę obecną panuje tendencja do panowania na rynku dużych sklepów o charakterze sieciowym, co może być przyczyną zamykania niewielkich rodzinnych sklepów. Tych dużych, często międzynarodowych marek aktualnie jest bardzo dużo, a kolejne są stale tworzone. Nasilona konkurencja pomiędzy nimi wywołuje wzmożony obowiązek wdrażania efektywnej reklamy.

wyprzedaże
Autor: wyprzedaże
Źródło: flickr.com

Z tego powodu posiadacze znanych sklepów inwestują w wykupowanie bloków reklamowych w telewizji, które docierają do licznego grona odbiorców. Do bardzo specyficznych sposobów promocji właściwych dla sklepów zalicza się jednak wydawanie gazetek reklamowych. Są to specjalne materiały dzięki którym możliwe staje się poinformowanie klienta zarówno o towarach dostępnych w sieci, jak i o obecnych akcjach czy promocjach.

Powtarzające się elementy gazetekGazetki promocyjne (–>) drukowne są zarówno przez wielkie, jak i przez nieco mniej znaczące sklepy. Są to zazwyczaj sklepy spożywcze, zdarzają się jednak również drogerie. Jednym z zasadniczych elementów gazetek, jaki powinien się tam znaleźć, to fragment z danymi kontaktowymi. W rubryce takiej najczęściej znajdują się adresy wszystkich lub najbardziej znaczących placówek tej sieci w obrębie kraju. Za każdym razem również w tym miejscu podany jest adres strony WWW sklepu, a także adres.

Zachęcamy Cię do zajrzenia do kolejnego postu na podobny temat – w nim wyszukasz dodatkowe treści. Więc idź do strony i ciesz się tym.

Powtarzającym elementem jest informacja o infolinii telefonicznej, na którą mają dzwonić klienci w razie zastrzeżeń lub niejasności związanych z ofertą.

Gazetki w wersji nowoczesnejStandardowy sposób produkcji i dystrybucji gazetek reklamowych opiera się na drukowaniu ich w dużym nakładzie i dostarczaniu klientom do domów.

Gazetki z opisem aktualnych promocji są także w każdym przypadku wyłożone na miejscu, w sklepie danej sieci. Od jakiegoś czasu także drukowane są wersje wirtualne takich gazetek, które odczytuje się na komputerze. Takie wersje ulotek dostępne są zazwyczaj na stronach internetowych sklepów. Działają również specjalne strony internetowe, których twórcy trudnią się zbieraniem i prezentowaniem aktualnych materiałów reklamowych rozmaitych sklepów. W ten sposób odbiorca może przeglądać wszystkie oferty na jednej stronie.